Der er rigtig mange par eller venner, der bor derhjemme enten i en lejlighed i byen eller et hus længere ude i provinsen, hvor de samtidig har deres kontor, eller hvor de har et hjemmekontor i boligen. Fælles for de flest par, om end man er venner eller kærester, er, at de deler kontoret sammen, og det kan blive en udfordring, hvis man ikke har de rigtige kontormøbler til at danne den bedst mulige ramme. Her kan et hæve sænke skrivebord bære jer langt hen ad vejen.

Hæve sænke skriveborde tager højde for jer

En af de mest nyttige funktioner ved et skrivebord, der både kan sænkes og hæves, er, at det er helt ideelt til de mange par, der ellers vil have en udfordring, når det kom til at justere det kontorbord, de har valgt, til deres egen højde.

Specielt par, der er en kvinde og en mand, har ofte problemer, når de kommer til at have et skrivebord, der er justeret rigtig i forhold til begge personer. Men det er dog ikke det eneste problem, man undgår, når man vælger et justerbart skrivebord.

Mange kollegaer, ligegyldigt om forholdet til hinanden er rent professionelt, venskabeligt eller kærligt, har forskellige måder, der arbejder bedst på. Kigger man på det fysiske aspekt, er det klart bedst for menneskekroppen at arbejde oprejst, i bevægelse og varieret. Det både begrænser problemer med ryg, nakke og belastning andre steder i kroppen. Hvis man har en kollega, der gerne vil det, men selv har det bedst med at sidde ned og arbejde, kan dette være en af de fordele, der kan gøre arbejdsmiljøet en hel del bedre. I et sådant tilfælde må man købe to hæve sænke skriveborde, hvor det ene skal være hævet til en kollegas behov, mens det andet er justeret til ens eget. Så er man sikker på, at alle er glade.

Stå op når du arbejder og lev længere

Der er altså mange gode grunde til at anskaffe sig et hæve sænkebord, omend det blot er til dig selv eller til dit parforhold. Sidste år var der bl.a. en undersøgelse fra Region Hovedstaden af vores helbred og fysiske aktivitet. Her viste tallene at alt for mange sidder stille i over 10 timer om dagen. Ved at bevæge os mere, lever vi længere og minimerer risikoen for hjerte-kar-sygdomme, diabetes og flere andre sygdomme i kroppen.